Середа
18.12.2024
22:09
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Cайт практичного психолога Іванківського ЗДО №1 "Сонечко" Прищепи Тетяни Іванівни
Головна Реєстрація Вхід
Поради »
Меню сайту

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 220

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Форма входу











Щоб дозвілля вдома було цікавим та корисним, пропоную Вам, шановні батьки, ігри для дошкільнят для розвитку мислення, пам'яті, уваги:

Гра «Що зайве?»

Мета: розвивати логічне мислення, вправляти в класифікації предметів.

Хід гри

Дитині пропонується послухати слова, серед яких потрібно знайти зайве слово та пояснити свій вибір.

Варіанти наборів слів: квадрат, круг, квітка, трикутник; банан, яблуко, цибуля, груша; стіл, шафа, диван, шкарпетки; ведмідь, бджола, заєць, вовк.

 

Гра «Добре-погано»

Мета: розвивати логічне мислення, вчити дітей знаходити протиріччя, пояснювати свої відповіді.

Обладнання: ілюстративні картинки.

Хід гри

Дитині пропонується розглянути ілюстрацію із зображенням яблука та дати відповідь на запитання:

- Яблуко – це добре? Коли?

Добре, тому що смачно і тому, що у ньому багато вітамінів.

- Погано? Коли?

Коли їсти його немитим, коли їсти недозрілим тощо.

Можна запропонувати зображення пір року, сонця, хмари, морозива.

 

Гра  «Поміркуй»

Мета: розвивати творче мислення, вміння висловлювати та доводити свою думку.

Хід гри

Дитина слухає запитання та дає відповіді на них, доводячи свою думку.  Кожен аргумент слід починати або продовжувати зі слів:

- Я вважаю, що ... ;

- Тому, що ... .

Запитання: Які камінці не можна зустріти в морі? (сухі). Скільки яблук виросло на 5 грушах?(жодного) Скільки собачок сидить на гілочці дерева?(жодної) Які предмети тонуть у воді. А які –ні? Як принести воду у решеті? (Потрібно, щоб вода замерзла). Як дістати цвях із склянки із водою, щоб не замочити руки? (магнітом).

 

Гра «Придумай сам»

Мета: розвивати асоціативне мислення, мовлення.

Хід гри

Дорослий називає слово, а дитина у відповідь називає слово, що викликане асоціацією. Наприклад: Будинок – вікно. Ковзани – лід. Голка – нитка. Взуття – підбори. Телевізор – екран. Сонце – промінці. Зима – сніг. Дівчинка – посмішка. М’яч – гра. Зошит – ручка і т.д.



Гра «Назви правильно»

Мета: вчити класифікувати предмети за їх  призначенням, ровивати пам'ять.

Хід гри

Дорослий називає узагальнюючу назву предметів, а дитина називає по черзі один предмет, який відповідає назві. Наприклад: Овочі – картопля, морква, цибуля і .т.д. Меблі – ліжко, диван, стілець, стіл…. Дерева – клен, липа, дуб, ялина……А також «транспорт», «взуття», «фрукти», «одяг», «іграшки», «місяці».

 

Гра «Частина – ціле»

Мета: формувати поняття «система», «підсистема», розвиток образного мислення, пам'яті.

Хід гри

Дорослий називає предмет, а дитина називає будь-яку його частину. Наприклад: стілець – ніжка, спинка, сидіння….; каструля – ручка, кришка…  Потім навпаки: дорослий називає частини предмета, а діти – ціле. Наприклад: дверцята, полиці, ніжки – шафа.

 

Гра «Розминка»

Мета: активізувати мисленнєву діяльність дітей.

Хід гри

Дитина швидко відповідає на такі запитання: Що зараз ранок чи вечір? Коли на вулиці темно – вночі чи  вдень? Які ти знаєш пори року? Що настає після зими? А потім? Хто старший – мама чи її дочка? А хто з них молодший? Коли ми катаємось на санчатах – влітку чи взимку? і т.д.


 

Гра «Ким, чим був раніше?»

Мета: розвивати логічне мислення.

Хід гри

Дорослий називає предмет або об’єкт, а дитина повинна назвати, ким (чим) він був раніше. Наприклад: Курка – яйцем. Кінь – лошам. Корова – телям. Риба – ікринкою. Яблуня – зернинкою. Хліб – борошном. Сорочка – тканиною. Будинок – цеглиною.

 

Гра «Казкова вікторина»

Мета: активізувати мисленнєву діяльність, розвивати пам'ять.

Хід гри

Дорослий пропонує дитині швидко дати відповідь на такі запитання: Як звали дівчинку, що носила шапку червоного кольору? Як звали казкового героя, що був спечений з тіста і втік від бабусі і дідуся? Як звали лінивих мишенят з казки «Колосок»? Як звали поросят з казки «Троє поросят»? Назви героїв казки «Ріпка»? Назви героїв казки «Рукавичка?»

 

Гра «Назви 3 слова»

Мета: розвивати швидкість мислення.

Хід гри

Дитина швидко відповідає на запитання, даючи 3 слова відповіді: Що можна купити? (одяг, їжу, квіти)  Що можна варити? (суп, яйця, картоплю) Що можна читати?(книжку, журнал, казку) Що можна малювати?(картину, малюнок, візерунок) Що може літати?(пташка, літак, ракета) Що може плавати?(корабель, людина, собака) і т.д.

 

Гра «Не пропусти тварину»

Мета: розвивати слухове сприйняття, швидкість мислення.

Хід гри

Дорослий називає різні слова, а дитина почувши назву тварин повинна плеснути в долоні. Наприклад: стіл, ліжко, чашка, олівець, зошит, книга, собака, виделка.

 

Вправа «Назви слово»

Мета: розвивати уяву, мовлення.

Хід гри

Дорослий починає речення, яке дитина повинна продовжити, називаючи слово, яке підходить до названого об’єкта. Наприклад: «Осінь буває… теплою, похмурою, дощовою, красивою, холодною. Моя мама… лагідна, привітна, добра, красива, розумна. Яблучко буває… зеленим, запашним, великим, корисним, соковитим. Наші діти… веселі, швидкі, грайливі, розумні, дружні і т.д.»

 

Гра «Злови помилку»

Мета: розвивати слухову увагу.

Хід гри

Дорослий читає уривок казки, але з помилками, називаючи не ті слова. Дитина чує неправильне слово – піднімає руку та виправляє його.

Йшов дід густим літом (лісом) і загубив рукавичку. Ось біжить миска (мишка), побачила рукавичку та й каже: «Тут я буду шити (жити)!» Коли це стрибає шапка (жабка) та й питає: «А хто  тут живе?» - «Це я - миска (мишка). А ти хто?» - «Шапка (жабка). Пусти і мене шити (жити)». – Іди».


 * * *


ЗАХИСТІТЬ НАШІ ПРАВА

( за Конвенцією ООН від 20 листопада 1989 року)

 

 

1.    Ми – діти світу. Хто б не були наші батьки, де б ми не жили і в що ми не вірили, поводьтеся з нами як з рівними. Ми гідні того, що може дати світ.

2.    Захищайте нас, щоб ми мали можливість рости гідно й вільно.

3.    Нехай в нас буде ім’я і земля, яку ми можемо назвати своєю.

4.    Ми не повинні мерзнути, і в нас має бути дах над головою. Забезпечте нас їжею та місцем для ігор. Якщо захворіємо, то нам необхідний догляд.

5.    Якщо у нас є проблеми у фізичному чи розумовому розвитку, ви ще більше дбайте про нас і враховуйте наші проблеми.

6.    Дайте нам змогу жити в сім’ї. Якщо сім’я не може піклуватися про нас, то візьміть нас до себе.

7.    Добре навчайте нас, щоб ми могли бути щасливими та плідно прожили життя. Проте дайте нам можливість і гратися, щоб ми самі навчалися.

8.    Нехай у важку хвилину ми будемо першими, кому ви допоможете. Майбутнє світу залежить від нас.

9.    Захистіть нас від жорстокості й від тих, хто може погано з нами поводитись.

10. Ростіть нас в умовах терпимості, свободи й любові. Коли ми  виростемо, і ми пропагуватимемо розуміння між народами.



                                                                                   

Дитина і телевізор

 

* Не піддавайтесь  спокусі полегшити собі життя, посадивши малюка перед телевізором, а самим зайнятись справами.

* Чітко регламентуйте перегляд дитиною телепрограм, роботи за комп’ютером. Максимальна кількість часу біля екрану не повинна перевищувати від 15-20 хвилин до 1 години в день ( біля комп’ютера – не більше 12 хвилин ) для старших дошкільнят.

* Намагайтесь не дозволяти дитині дивитись рекламу, а також художні фільми, які орієнтовані на дорослу аудиторію.

* Намагайтесь слідкувати за змістовністю та художністю дитячих програм, щоб виключити низькопробну відео- і телепродукцію.

* Обговорюйте з дитиною сюжети переглянутих фільмів, використаних комп’ютерних ігор. Важливо зрозуміти, що дитина думає, відчуває, як вона вчинила б в тій чи іншій ситуації. Навчіть дитину аналізувати і оцінювати вчинки і розуміти почуття інших людей.

* Після обговорення можна запропонувати малюку намалювати героїв фільму, гри чи зліпити їх з пластиліну тощо. При цьому важливо звернути увагу на зображення емоцій героїв.

* Для дітей старшого дошкільного віку можна організувати гру "Режисери-мультиплікатори”: придумати і намалювати серію малюнків для нового фільму або продовжити улюблений фільм або гру.

Пам’ятаючи про велику роль ЗМІ в житті кожної людини, ви повинні пам’ятати про ту відповідальність, яка лежить на дорослих: зробити все можливе, щоб виключити негативний вплив інформаційного потоку на психіку дитини.




                          Коли дитина обманює

                              (поради  батькам)

 

    За ситуації, коли ви помітили, що дитина стала нещирою, іноді вас  обманює, пропонуємо вам поводитися таким чином.

 

* Будьте  щирими зі своєю дитиною. Ваша дитина – ваше віддзеркалювання. Вона спостерігає за вами, як ви будуєте взаємини з навколишнім світом, і дотримується ваших правил і норм.

 

* Якщо ви знаєте, що дитина скоїла той або інший вчинок, поміркуйте, чи варто її запитувати: «Хто це зробив?» Сприймайте цей факт як подію, що вже відбулася, і ведіть розмову спокійно, обговорюючи подію, що вже трапилася.

 

* Поясніть малюкові, що кожна людина має право припуститися помилки.

 

* Дайте дитині можливість виправити свою помилку. Покажіть їй шляхи виходу  з ситуації.

 

* Повідомте дитині, як би ви вчинили у такій ситуації.

 

* Ніколи не намагайтеся «вивести дитину на чисту воду» при  сторонніх.

 

* Не наполягайте, якщо дитина не хоче зізнаватися у скоєному.

 

* У кожній ситуації думайте про причини брехні. Намагайтеся відчути те, що відчуває ваша дитина.

 

* Якщо брехня стає регулярною і ви відчуваєте, що ситуація неконтрольована, не соромтеся звернутися до  фахівця. Ваша ситуація зовсім не унікальна. Багато батьків переживають це.

 

Якщо ви будете послідовними у своїх діях, не пошкодуєте свого вільного часу для налагодження довірливих взаємин із дитиною, то обов’язково матимете результат. Отже, сказати правду мамі, яка ставиться до дитини  з розумінням, малюкові простіше, ніж збрехати.

 

                                Успіхів вам, любі  батьки!


 


Пошук

Календар
«  Грудень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031