До Вашої уваги мій річний план роботи на 2021-2022 н.р.
Вступ
Прищепа
Тетяна Іванівна
Посада: практичний психолог Іванківського ЗДО №1 «Сонечко»
Освіта: Український державний
педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова
за спеціальністю: Педагогіка та психологія (дошкільна), 1996 рік.
Кваліфікація:
Викладач дошкільної педагогіки та психології. Вихователь.
Попередня атестація: підтверджено вищу кваліфікаційну категорію та
звання «практичний психолог-методист», 2019 рік
Загальний педагогічний стаж: 25 років.
Стаж
роботи на посаді практичного психолога: 19 років.
Курси
підвищення кваліфікації: 2020 рік, КВНЗ КОІПОПК.
Перелік нормативно-правових документів, якими керується
психологічна служба
1. Закони України
• Закон України «Про освіту» (від 23.05.1991 р. № 1060-ХІІ)
• Закон України «Про дошкільну освіту» (від
11.07.2001 р. №2628-ІІІ)
• Закон
України «Про охорону дитинства» (від 26.04.2001 р. №2402-ІІІ)
2. Витяги та постанови Кабінету Міністрів України
• Перелік посад педагогічних та науково-педагогічних
працівників (від 14.06.2000 р. №963)
• Про затвердження переліку кваліфікаційних
категорій і педагогічних знань педагогічних працівників (від 26.04.2003 р.
№632)
• Положення про дошкільний навчальний заклад (від
12.03.2003 р. №305)
3. Накази (листи) Міністерства освіти і науки
України
• Про внесення змін до Положення про психологічну
службу системи освіти України (наказ від 07.06.2001 р. №439)
• Про внесення змін і доповнень до нормативів
чисельності практичних психологів та соціальних педагогів навчальних закладів
(лист від 18.08.2003 р. №1/9-385)
• Про планування діяльності, ведення документації і
звітності усіх ланок психологічної служби системи освіти України (лист від
27.08.2000 р. №1/9-352)
• Про зарахування часу роботи на посаді «психолог»
до стажу педагогічної роботи практичних психологів загальноосвітніх та інших
навчальних закладів (лист від 18.05.2001 р. №1/9-193)
• Типове положення про атестацію педагогічних
працівників (Затверджено – Наказ МОН України від 06.10.2010 №930, зареєстровано
в МЮ України 14 грудня 2010 р. за №1255/18550)
• Про атестацію практичних психологів (соціальних
педагогів) загальноосвітніх навчальних закладів та центрів практичної
психології і соціальної роботи (лист від 13.12.2001 р. №1/9-439)
• Про затвердження Положення про психологічний
кабінет дошкільних, загальноосвітніх та інших навчальних закладів (наказ від
19.10.2001 р. №661)
• Про затвердження Положення про експертизу
психологічного і соціального інструментарію, що застосовується в навчальних
закладах Міністерства освіти і науки України (наказ від 20.04.2001 р. №330)
• Про забезпечення розвитку психологічної служби в
системі освіти України (наказ від 15.08.2001 р. №592/33)
• Про затвердження плану дій щодо запровадження
інклюзивного навчання в загальноосвітніх закладах на 2009-2012 рр. (від
11.09.2009 р. №855)
4. Етичний кодекс психолога
5. Національні,
державні, комплексні, галузеві програми та заходи на їх реалізацію.
• Про затвердження заходів МОН України на виконання
Указу Президента України від 15.03.2002 р. №258 «Про невідкладні додаткові
заходи щодо зміцнення моральності у суспільстві та утвердження здорового
способу життя»
• Про впровадження принципів гендерної рівності в
освіту» (від 10.09.2009 р. №839)
• Щодо поліпшення превентивного виховання та
профілактичної роботи з подолання злочинності серед неповнолітніх (від
11.09.2009р. №1/9-632)
6. Міжнародні та інші освітні програми (проекти)
• Декларація прав дитини. Прийнята Генеральною
Асамблеєю ООН 20 листопада 1959 р.
• Конвенція про права дитини
І. Аналітична частина
Протягом 2020-2021 навчального року
проводились різноманітні просвітницькі та профілактичні заходи. Для педагогічного
колективу було проведено: семінар-диспут «Шляхи попередження булінгу»,
міні-тренінг «Лабораторія оптиміста», семінар з елементами тренінгу «Позитив
навколо», психологічні посиденьки «Сонячні люди». Для батьків - дистанційні консультації, практичні
поради щодо виховання та розвитку дитини вдома в умовах карантину (доступні на
сайті садка та власному сайті). Також протягом року відбувалось керівництво
творчою групою практичних психологів ЗДО району.
Належна увага приділялась
консультаційній роботі з педпрацівниками та батьками на різноманітні теми:
«Адаптація дитини до умов ЗДО», «Проблеми виховання дитини в неповній сім’ї»,
«Пізнавальний розвиток дошкільників», «Виховання та розвиток дітей раннього
віку», «Дитина та комп’ютер», «Створюємо розвивальне середовище», «Правове
виховання дошкільників».
Також на початку та в кінці навчального
року проводилось діагностичне обстеження дітей для визначення рівня розвитку
психоемоційної та соціальної сфери дітей у всіх вікових групах, а грудні та
травні - в старших групах – рівня пізнавального розвитку та
самооцінки.
Протягом року в усіх групах ЗДО проводились
заняття за програмою «Джерельця доброти» (виховання толерантного ставлення), а
з дітьми старших груп заняття за програмою «Інтелектуальна мозаїка» (високий
рівень інтелектуального потенціалу) та за програмою «Країна знань» (низький
пізнавальний розвиток).
Проведена робота мала ефективний вплив
на розвиток дітей та підвищення рівня психологічних знань педпрацівників та
батьків.
ІІ. Цілепокладаюча частина
Сучасне українське суспільство переживає складний період свого
саморозвитку, позначений труднощами перехідного періоду, коли демократичні,
гуманістичні цінності утверджуються суперечливо і надто повільно. Суперечності
соціального розвитку особливо позначаються на молодому поколінні, в свідомості
й поведінці якого не сформувалися та міцно не закріпилися позитивні установки й
мотиви, значущі ціннісні орієнтації.
Проблема
соціалізації особистості дошкільнят є однією з базових у педагогіці та віковій
психології, оскільки її успішність визначає можливість особистості повноцінно
функціонувати в суспільстві як активного суб'єкта. Від ступеня соціалізації
залежить те, наскільки гармонійно розвиненим буде дошкільник, засвоюючи на
початкових етапах процесу соціалізації норми та установки, необхідні для того,
щоб стати повноцінним і рівноправним членом свого соціального середовища.
Психологи стверджують, що саме в
дошкільному віці особливо бурхливо відбувається розумовий розвиток, саме тому
слід максимально використовувати потенційні можливості дітей для розвитку
пізнавальних здібностей.
Практичний психолог у 2021-2022 н.р. працює над проблемою
«Розвиток емоційного інтелекту в умовах ЗДО», педпрацівники закладу спрямовують
свою роботу над розв’язанням проблеми: «Інтеграція традиційних та інноваційних технологій для формування життєвої
компетентності особистості дитини», проблема, над
якою працює психологічна служба району: «Психолого-педагогічне проектування соціального розвитку особистості».
Іванківський ЗДО №1 «Сонечко»
знаходиться за адресою: смт. Іванків, вул. Київська, 16. На 01.09.2021
року в ньому працюють 10 груп, з них: І молодша група - 2, ІІ молодша група – 3, середня група – 2, старша група загальносадова – 2, старша група логопедична – 1
(всього: 215 вихованців). Психологічний супровід здійснюється
протягом всього освітнього процесу. Особливої уваги потребують вихованці з
інклюзивною формою навчання та виховання, а також діти молодших груп з точки зору адаптації дитини
до дитсадка, І та ІІ молодші, середньовікові та старші
групи – виявлення дітей групи ризику, а також старші групи – проведення
роботи щодо рівня пізнавального розвитку.
Визначальними напрямками роботи у здійсненні психологічного супроводу
освітнього процесу являються:
1. Підвищення рівня психологічної компетентності педагогічних працівників
та батьків вихованців.
2. Створення умов для виховання та навчання дітей з особливими освітніми
потребами.
3. Забезпечення психологічного емоційного комфорту для всіх учасників
освітнього процесу.
4. Розвиток соціально-емоційної
сфери дітей раннього та дошкільного віку.
5. Виховання толерантного ставлення дітей дошкільного віку один до одного.
6. Діагностування рівня розвитку емоційної та інтелектуальної сфер
дошкільників.
7. Розвиток пізнавальних здібностей дітей старшого дошкільного віку з
високим рівнем розвитку інтелектуальної сфери.
8. Корекційно-розвиткова робота
з дітьми, які мають низький рівень розумового розвитку.
ІІІ. Змістова частина
https://tetjana17.ucoz.ua/plani/zmistova_chastina.doc